Vrienden van

Stichting DE-III draait volledig op vrijwilligers. Personeelskosten hebben wij niet, maar veel andere kosten wel. Het in stand houden van ons materieel, gereedschap en dergelijke kost veel geld. En daar is uw hulp hard bij nodig. Dit treinstel MAG! nooit naar de sloop.

U kunt ons helpen door ‘Vrienden van’ of sponsor te worden van de Stichting DE3. U kunt al ‘Vrienden van’ worden vanaf €25,00 per jaar. En u kunt ons sponsoren met spullen of geld voor de restauratie van ons treinstel.
Vrienden van worden

Sponsor worden

Hieronder een aantal films over het opknappen van dit prachtige historische treinstel.

Project restauratie Plan U 115 – Stichting DE3

Het doel van de Stichting DE-III is het bewaren van een treinstel type Plan U 115. Om dit voor elkaar te krijgen vragen wij uw steun. In dit filmverslag zie je het starten van de motor en maken we een korte rit. Een kleine, eenmalige donatie is welkom.

Project restauratie Plan U 115 – Stichting DE3 – deel 2

In dit tweede filmverslag zie je hoe onze trein aan de buitenkant wordt opgeknapt in mei en juni 2013. Het doel van de Stichting DE-III is het bewaren van een treinstel type Plan U, de nummer 115. Om dit voor elkaar te krijgen vragen wij uw steun. Een kleine, eenmalige donatie is welkom.

Project restauratie Plan U 115 – Stichting DE3 — deel 3

In dit derde filmverslag zie je hoe mooi de trein wordt! De originele rode kleur, de biezen, de ramen met een grijze rand, zoveel mogelijk weer zoals hij origineel was. Dank zij de vele uren vrijwilligerswerk en de steun van vrienden-donateurs. Maar hij is nog niet klaar, aan de binnenkant moet nog veel gebeuren.